Obres/Obras/Works
Escoltar la música/Escuchar la música/Hear the music
Escrits/Ensayos/Articles/Books/Dibuixos
Crítiques/Críticas
Referències
bibliogràfiques
Discografia
Altres
enllaços/Links: ORCID, acc,
Wikipedia, Wikidata, Facebook, www.historiadelasinfonia.es,
InstRLlull...
Contact
Llorenç Balsach i Peig was born in Sabadell (Barcelona) in 1953
and studied music with Josep Poch, Carles Guinovart and Josep Soler in Barcelona.
His works have been
performed in many European countries as well as in the United States, Mexico,
Cuba, Australia, Russia and Ukraine.
He was invited to present his work at La
Fenice in Venezia (within the framework of the Conference for the European Year
of Music 1983) in a concert dedicated to five young European composers proposed
by composers J.M.Mestres Quadreny, Luigi Nono, Pierre Boulez , Dieter Schnebel
and Klaus Huber.
He has received commissions from Radio Baden-Baden
Orchestra, Vallès Symphonic Orchestra, Catalonian Composers'Association, Spanish
Ministry of Culture, National Radio of Spain and the Councils of Barcelona and
Sabadell among others.
Most of his works have been recorded on several discs,
including five monographic.
He writes instrumental and vocal music in which the component of a kind of
reptile melodies play a significative role under a certain ironic
harmony.
He has investigated the inner relations between harmonic successions and
tension-relax impressions, reflected in his books: Harmonic Convergence, Los fundamentos de las tensiones
armónicas and in a article in JNMR (Journal
of New Music Research).
Neix a Sabadell l'any 1953. Realitza estudis
musicals amb Josep Poch, Carles Guinovart, Albert Argudo i Josep Soler. Ha estudiat matemàtiques a la Universitat
Autònoma de Barcelona.
Les seves obres han estat interpretades a
bona part dels països europeus així com a Estats Units, Mèxico, Cuba, Australia,
Russia i Ucrania.
Fou convidat a donar a coneixer una obra
seva a La Fenice de Venezia (dins el marc de la Conferència per l'any europeu de
la música, 1983) en un concert dedicat a cinc joves compositors europeus
proposats pels compositors J.M.Mestres Quadreny,
Luigi Nono, Pierre Boulez, Dieter Schnebel i Klaus Huber.
Ha rebut encarrecs de Radio Baden-Baden,
l'Associació Catalana de Compositors, Radio Nacional d'Espanya, el C.D.M.C del
Ministeri de Cultura, el C.D.M.C de l'ajuntament de Barcelona i l'Orquestra
Simfònica del Vallès.
Ha abordat altres camps a on la música hi
és present. Així, ha realitzat la banda sonora del llargmetratge Entreacte de
M.Cussó, ha fet música per obres de teatre, ballets, recitals de poesia,
documentals, màgia, happenings, etc.. amb autors com J.Sanchís Sinisterra,
J.Sala Sanahuja, Perejaume, C.Gelabert, V.Altaiò, Hausson, C.Villaubí, J.Pablo,
LL.Soler, etc...
Moltes obres seves han estat enregistrades
en diferents discs, entre ells cinc de monogràfics --dos promoguts pel
col.lectiu Eczema.
Ha estat un del pioners -des de l'any 1982-
en la investigació musical i musicològica amb ordinadors, realitzant programes
d'anàlisi harmònica (1982-1985), notació musical
(1983-1990) (Premi Simolog 86), una mena de pianola intel·ligent (pianoludic)(1986-9 i 2011-2),
estudi harmònic i classificació funcional del total d'acords i escales
(1989-1992), Plugin per
Sibelius (HarmonicAnalysis.plg)(2015-17), Chord Analyzer
(online) (2020).... alguns dels seus programes (com La mà de Guido Music Setting
System) van ser utilitzats a nivell internacional per multitud
d'editorials.
Ha publicat dos llibres sobre teoria de
l'harmonia intitulats La convergència harmònica i Los fundamentos de las tensiones
armónicas. També l'assaig "Application of virtual
pitch theory in music analysis" a JNMR
Nace en Sabadell en 1953. Realiza estudios musicales con J.Poch, C.Guinovart,
A.Argudo y J.Soler. Ha estudiado matemáticas en la Universidad Autónoma de
Barcelona.
Sus obras han sido interpretadas en buena parte de los países
europeos así como en Estados Unidos, Mèxico, Cuba, Australia, Rusia y Ucrania.
Fue invitado a dar a conocer una obra suya en La Fenice de Venezia (dentro
del marco de la Conferencia para el año europeo de la música, 1983) en un
concierto dedicado a cinco jóvenes compositores europeos propuestos por los
compositores J.M.Mestres Quadreny, Luigi Nono, Pierre Boulez, Dieter Schnebel y
Klaus Huber.
Ha recibido encargos de Radio Baden-Baden, la Asociación
Catalana de Compositores, Radio Nacional de España, el C.D.M.C del Ministerio de
Cultura, el C.D.M.C del ayuntamiento de Barcelona y la Orquesta Sinfónica del
Vallés.
Ha abordado otros campos donde la música está presente. Así, ha
realizado la banda sonora del largometraje Entreacte de M.Cussó, ha hecho música
para obras de teatro, ballets, recitales de poesía, documentales, magia,
happenings, etc .. con autores como J.Sanchís Sinisterra, J.Sala Sanahuja ,
Perejaume, C.Gelabert, V.Altaiò, Hausson, C.Villaubí, J.Pablo, LL.Soler, etc ...
Veintitrés obras suyas han sido grabadas en diferentes discos, entre ellos cinco
de monográficos --dos promovidos por el colectivo Eczema.
Fue uno de
pioneros -desde el año 1982- en la investigación musical y musicológica con
ordenadores, realizando programas de análisis armónico (1982 hasta 1985),
notación musical (1983 a 1990) (Premio Simolog 86), una especie de pianola
inteligente (pianoludic) (1986-9 y 2011-2), estudio armónico y clasificación
funcional del total de acordes y escalas (1989-1992), Plugin para Sibelius
(HarmonicAnalysis.plg) (2015-17), Chord Analyzer (online) (2020) .... algunos de
sus programas (como La mano de Guido Music Setting System) fueron utilizados a
nivel internacional por multitud de editoriales.
Ha publicado dos libros
sobre teoría de la armonía titulados 'La convergència harmònica' y 'Los
fundamentos de las tensiones armónicas'. También el ensayo "Application of
virtual pitch theory in music analysis" en JNMR.
Obres / Works
ORQUESTRA
- Dues distraccions (1979), 6'. Chamber orchestra (2.2.2.1 -
1.1.1.0. - Pno. Perc. Str.) Est: Sabadell 1979 (Orq. JJ.MM., dir:B.
Casablancas)
- Gran Copa Especial (1979), 10'. Orchestra
(2.2.CAn.2.ClB.2.CFg - 4.2.3.1. - Hp. Pno. 4 Perc. Str.) Est: Barcelona 1980
(Orq. Ciutat de Barcelona, dir: J.L. Moraleda)
- Poema promiscu (1981), 11'. Orchestra (3.2.2.ClB.2. -
4.2.3.1. - Pno. 5 Perc. - Str.) Est: Barcelona 1981 (Orq. Ciutat de Barcelona,
dir:A. Argudo)
- Visions grotesques (1992), 20'. Orchestra (2.2.2.2. -
4.2.3.1. - Perc. - Str.) Est: Sabadell 1993 (Orq. Simf. del Vallès, dir:
J.L.Temes)
- Indika (Indigets) (part de 'Suite Emporitana' creada
per varis compositors) (2001), 3'. Ocarina, percussion and string orchestra
Est: Figueres 2001 (Jove Orquestra de Figueres)
- Rec: Carelli Records EN-222 (CD)
ORQUESTRA DE
CORDA
- Quatre dibuixos per a guitarra i cordes (1995), 10'. guitar
and string quartet or string orchestra. Est: Perelada 1995 (J.Codina i Orq. de
Cadaqués)
- Breu desConcert (2013), 4'. Young String Orchestra Est:
Sabadell 2013 (Orquestra Stradivari del Conservatori de Sabadell)
- Llum (2019), 4'. String Orchestra Est: Barcelona 2020
(Orquestra Noves cordes)
- Traç (2019), 3'. String Orchestra Est: Barcelona 2020
(Orquestra Noves cordes)
- Blaus (2019), 3'. String Orchestra
- Imatges (2019), 3'30. String Orchestra Est: Barcelona 2021
(Orquestra Styria)
- Somni (2019), 4'. String Orchestra
- Recordes? (2019), 4'. String Orchestra Est: Barcelona 2021
(Orquestra Styria)
- Sonàncies (2019), 4'. Orquestra de violoncels (Cello
Orchestra)
CONJUNT
DE CAMBRA
- Dos Contes (1982), 8'. Six Percussionists. Est: Barcelona
1982 (Perc. de Barcelona, dir:X.Joaquín)
- Música Vironera (1977), 10'. Chamber ensemble
(Guit.Pno.Perc.Vl.Vla.Vcl.) Est:Barcelona 1977 (GIC)
- Higiènica...!: Estomaca'l i Marxa (1978), 9'. Chamber
ensemble (Fl.Cl.Guit.Pno.Perc.Vl.Vcl.) Est: Barcelona 1979 (GIC,
dir:C.Santos)
- Pub: C.E.M.
- Rec: EDA E9-1060 (LP)
- Gran Copa Especial (Trans. 1983), 10'. Chamber ensemble
(Fl.Ob.Cl.Tp.Pno.Perc.Vl.Vla.Vcl.) Est: Barcelona 1985 (Solar Vortices,
dir:J.P.Dupuy)
- Rec: Àudio-Visuals de Sarrià L 1261/62 (LP)
- Rondó (1983), 12'. Chamber ensemble
(Fl.Ob.Cl.Tp.Pno.Perc.Vl.Vla.Vcl.) Est: Barcelona 1983 (Ensemble 2E-2M,
dir:P.Mefano)
- Quatre dibuixos per a guitarra i cordes (1995), 10'. guitar
and string quartet or string orchestra. Est: Perelada 1995 (J.Codina i Orq. de
Cadaqués)
- Tres converses per a 10 instruments (1997), 9'. Chamber
ensemble (Fl, Cl, Fg, Tpa, Tp, Tbó, Vl, Vla, Vlc, Ctx). Est: Zaragoza 1999
(Grupo Enigma, dir: J.J.Olives)
- Cinc peces per a quartet (2013), 10'. String quartet.
- La meva estrella (2014), 4'. Quartet de clarinets
- Imatges (2019), 4'. String quartet (or String Orchestra)
- Sonàncies (2019), 4'. Quartet de violoncels (Cello quartet
or cello orchestra)
MÚSICA DE
CAMBRA
- Marina (1977), 5'. flute and piano. Est: Sabadell 1977
(O.Serra, J.Rubinat)
- La negra, lliscosa (1978), 9'. clarinet and piano. Est:
Barcelona 1978 (J.Rodriguez-Picó, J.M.Escribano)
- I due ubriachi (1978), 5'. violin (flute) and violoncello.
Est: Trestina 1978 (I.Mastropierro, B.Wathen)
- Variacions per a 20 dits (1979), 4'. piano four hands. Est:
Barcelona 1980 (C.Cesena, J.Cuixart)
- Rec: EDA E9-1060 / U.M. DC 104
(CD)
- Diveriment dodecatònic (2012), 1'14. piano four hands.
- Gran Copa Especial (Trans.1984), 10'. piano four hands. Est:
Badalona 1984 (C.Cesena, J.Cuixart)
- Ritmes d'ultramar (1991), 7'. Two pianos. Est: Barcelona
1991 (Germans Molina)
- Dental (Trans. 1979), 2'. Two guitars. Est: Maó 1979
(L.Caballé, B.Vidal)
- So d'oda (1981), 6'. Two guitars. Est: Barcelona 1981
(L.Caballé, B.Vidal)
- Ritmes d'ultramar (Trans.1993), 7'. Two percussionists. Est:
Barcelona 1993 (Percus. de Barcelona)
- De Caldetes a Moià (1978), 10'. guitar. piano. percussion.
Est: Barcelona 1978 (J.Codina, C.Santos, X.Joaquín)
- Trio per a cordes (1992), 11'. String trio. Est: Sabadell
1992 (Trio à cordes de Paris)
- Rec: Àudio-Visuals de Sarrià 25.1552 (CD)
- Converses (1999), 9'. wind quintet. Est: Barcelona 2001
(Solistes de l'OBC)
- Cant onigròs (2014) 4'30. violoncello and piano.
Est: Cantonigròs 2014 (Roger Balsach i Jan Balsach)
- Epigrames daurats (2017) 6'30. mezzo, flauta i guitarra.
Est: Caldetes 2017 (M.Bertral, J.Gendra, D.Sanz)